reklama

Domov - kde je to miesto?

Nedávno mi brat v rámci družnej debaty položil zaujímavú otázku. Opýtal sa: Kde máš domov? Pre mňa ako zahraničného Slováka to bola veru dosť ťažká otázka. Ale odpovedal som jednoducho a jasne tak ako som to cítil. Jedným slovom: Neviem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Neskôr som sa znova zamyslel nad tou otázkou. Dá sa domov definovať jednoducho adresou trvalého pobytu, alebo sa za tým skrýva niečo hlbšie? Možno prítomnosť najbližších priateľov alebo rodiny robí zo všedného miesta domov. Je to dilema. Drvivú väčšinu roka som mimo územia "rodnej hrudy" a všetci najbližší sú naopak doma. Nezlučiteľná situácia. Možno moja intuitívna odpoveď nebola až tak ďaleko od pravdy. Také sú často aj pocity. Ťažko sa zaradiť do spoločnosti v zahraničí a po čase aj doma začínam mať pocit, že som len na návšteve. Možno je to osud zahraničného Slováka. Snáď sa ale časom nájde krajšia odpoveď na túto otázku a neostanem len pri prázdnom "nikde".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozdravujem všetkých zahraničných Slovákov z "Poľského gulagu", tak nazývame Írsko spolu s mojimi kolegami. 

Peter Konečný

Peter Konečný

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som jedným z davu, prenasledovaný úvahami o živote chrústa až po nekonečnosť vesmíru. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z poľského kulaguSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu